אורח חיים תזונתי למניעה וטיפול בקנדידה

טיפול ואבחון קנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון קנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו עכשיו!

אוכל-דיאטה לקנדידהחלק מהמטפלים ברפואה משלימה ואלטרנטיבית (CAM) סבורים שתסמינים שכיחים כגון עייפות, כאבי ראש ובעיות זיכרון, קשורים לצמיחת יתר של פטריית קנדידה אלביקנס במעיים. לקידום הריפוי, הם ממליצים על דיאטת קנדידה, הכוללת הימנעות מסוכרים, קמח לבן, שמרים וגבינות, בהתבסס על התיאוריה לפיה מזונות אלו מקדמים צמיחת יתר של קנדידה.
באופן שאינו מפתיע, אנשים רבים מדווחים על שיפור בתסמינים שונים בעקבות דיאטה זו. כשנמנעים מאכילת סוכרים וקמח לבן, עוברים בדרך כלל גם להימנעות ממזונות מעובדים, הנוטים להיות גבוהים יותר בכמות הקלוריות שלהם, ונמוכים בערכם התזונתי.

הבנת תזונת קנדידה

זוהי תזונה מאוזנת יותר, אך עדיין נמנעת מפירות, תוספות סוכר, רוב הירקות העמילניים, קפאין וכל מזון המכיל עומס גליקמי גבוה. תזונה זו תוכננה בקפידה על מנת להרעיב את הקנדידה ובמקביל להעניק לגוף את התזונה המזינה.

קיימים אף קומץ מזונות הנלחמים בקנדידה. אלו שייכים לקטגוריית המזונות האנטי פטרייתיים, או פרוביוטיקה, אותם יש לשלב בדיאטה. מזונות כגון יוגורט וכרוב נמצאים ברשימת המזונות המותרים לאכילה, למרות שתכולת הפחמימות שלהם נראית גבוהה מידי. תזונת הקנדידה עשויה להימשך בין מספר שבועות למפר חודשים, בהתאם למספר גורמים, כגון הנחישות לבצע את הדיאטה, יעילות השפעות הפרוביוטיקה והתזונה האנטי פטרייתית, וחומרת הקנדידה.

המזונות המותרים והאסורים בדיאטת קנדידה

בתוך מספר שבועות, בהם מוחלפים מזונות מעובדים עם מזונות טריים, ניתן להתחיל לחוש טוב יותר באופן כללי. עצירת צמיחת השמרים במערכת העיכול היא היתרון העיקרי של דיאטת קנדידה. הקפדה על המלצות התזונה המיוחדות מסייעות להשבת איזון החיידקים הטובים במערכת והרעבת הקנדידה. התסמינים נעלמים, ובהמשך ניתן לחדש בהדרגה מספר מזונות בריאים בכמויות מוגבלות.

באופן כללי, תזונה הכוללת אכילת עופות, בשר בקר וביצים אורגניים, ירקות שאינם עמילניים, אגוזים וזרעים, ושמנים ושומנים בריאים, שוללת מהקנדידה את המזון הגורם לה לשגשג. הוספת מזונות פרוביוטיים לתזונה, כגון יוגורט המכיל חיידקים מועילים, כמו גם תוספי תזונה כגון אסידופילוס, מאיצים את תהליך שחזור איזון החיידקים במעיים.
המזונות המותרים כוללים:
•    ארטישוק.
•    אספרגוס.
•    אבוקדו.
•    ברוקולי.
•    חמאה.
•    כרוב ירוק.
•    סלרי.
•    מלפפונים.
•    כרובית.
•    סלרי.
•    עוף והודו אורגניים.
•    קפה או תה ללא המתקה. למחמירים מומלץ להימנע לחלוטין ממוצרים המכילים קפאין ולבחור במקומם מוצרים נטולי קפאין.
•    מוצרי חלב אורגני. במצב של קשיים בעיכול שומן, מומלץ להימנע כליל ממוצרי חלב.
•    חצילים.
•    ביצים אורגניות.
•    דגים כגון סלמון, סרדינים ומקרל.
•    שום.
•    דגנים מסוגים שאינם דביקים כגון כוסמת, דוחן וקינואה.
•    סטיביה להמתקה.
•    שעועית ירוקה.
•    יוגורט.
•    כרישה.
•    חסה.
•    בשר בקר אורגני.
•    אגוזים וזרעים, למעט אגוזי קשיו ובוטנים.
•    במיה.
•    שמנים בריאים כגון קוקוס, שומשום, פשתן, חמניות ושמן זית.
•    בצלים.
•    פלפלים.
•    צנוניות.
•    כרוב כבוש, למעט בחומץ.
•    אפונה.
•    תרד.
•    מנגולד.
•    עגבניות.
•    לפת.
•    קישואים.

המזונות מהם יש להימנע בתקופת דיאטת קנדידה כוללים:

•    סוכרים בכל צורותיהם, כולל דבש, סוכרוז, פרוקטוז, וכל הממתיקים המלאכותיים.
•    פירות, בשל תכולת הסוכר שלהם, יש להימנע מכל הפירות הטריים, המיובשים או המשומרים.
•    כל סוגי הדגנים הדביקים כולל חיטה, שיבולת שועל, שיפון, שעורה, כוסמין, פסטה ותירס.
•    ירקות עמילניים כגון תפוחי אדמה וגזר.
•    בשרים מעובדים, כגון בשרים מעושנים, משומרים וארוזים.
•    דגים כגון פירות ים, דגי מים מלוחים ודגי בריכות.
•    גבינות מיושנות.
•    פטריות, כולל פטריות כמהין.
•    משקאות ממותקים כגון קפה, תה, משקאות קלים מוגזים ממותקים, משקאות אנרגיה, משקאות ספורט ומיצי פירות.
•    תבלינים כגון קטשופ, רוטב עגבניות, רוטבי סלט, רטבים חמוצים ורטבים אחרים המכילים סוכרים.
•    מוצרים המכילים רכיבי רוטב לסלט, למעט חומץ וחומץ תפוחים שהם מותרים.
•    שמנים המיוצרים מכותנה כגון בוטנים, תירס, סויה ומרגרינה.

מניעת חזרת הקנדידה

אדם הסובל מנטייה לקנדידה, מכיר את סימני האזהרה המצביעים על יציאה מאיזון. חלק מהאנשים חווים גזים מוגברים, גרודים בנרתיק או בפי הטבעת, ואחרים חווים תשוקה מוגברת לממתקים. עם הסימן הראשון של חזרת התסמינים, ובהנחה שאינם חולפים בתוך שלושה ימים, יש להימנע מכל מקורות הממתקים והעמילנים המרוכזים, ולשוב לתכנית תזונת קנדידה מלאה. חלק מהאנשים ממשיכים עם תכנית דיאטת קנדידה במשך חצי שנה או יותר על מנת להפוך את הפתרון לקבוע.

בעיות קנדידה מתמשכות מצביעות על מצב בו השמרים פיתחו יכולת הגנה או שנפגעה יכולת המערכת החיסונית לשלוט ביתר קנדידה. זיהומים פטרייתיים עקשנים עשויים להגיב לצריכת שמרים ידידותיים כגון פרוביוטיקה ואנזימי עיכול המסייעים לטיפול התרופתי שנקבע על ידי הרופא למקרים חמורים במיוחד.

לאחר תזונת קנדידה, יש לחדש בהדרגה מזונות מסוימים עם פירות דלי סוכר כגון תפוחים ירוקים, ומעט שעועית. אם הכול הולך כשורה, ורכיבים אלו אינם גורמים להתלקחות מחודשת של תסמיני הקנדידה, ניתן לעבור בהדרגה למזונות בריאים אחרים.

כפי הנראה, לעולם לא ניתן יהיה לשוב לתזונה המקורית שלפני דיאטת הקנדידה. העובדה שמצב יתר קנדידה כבר התרחש, מצביעה על כך שתזונה רגילה תפעיל אותה שוב. יחד עם זאת, תזונה הכוללת חטיפם ממותקים ומזון מהיר אינה מומלצת בכל מקרה. התחושה הבריאה והאנרגטית המתקבלת מתזונת מזונות מלאים ומזינים שווה את "העלות" של הימנעות ממספר פינוקים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו עכשיו!

המרכז לטיפול ואבחון קנדידה

המרכז לטיפול ואבחון קנדידה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון קנדידה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול ואבחון קנדידה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

קנדידה ותפקוד מיני

קנדידה ותפקוד מיני

המחקרים אודות קנדידה זוכים בעת האחרונה לעניין רב. עוד ועוד מידע מתאסף, לרבות ההשפעה האפשרית על היצר המיני ועל התפקוד המיני הן בגברים והן בנשים. וככל

לקריאת המאמר »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן